Egy ponton előkerül, hogy a fájdalom, a trauma lehet az öntudat egyik legfontosabb forrása. Ez szerintem nincs így, de izgalmas kérdés, hogy milyen lenne egy személyiség, ami elsősorban traumák sorozatából épül fel. Sajnos a dolog nem igazán derül ki, hacsak nem az rá a Westworld válasza, hogy pont olyan személyiségek születnek a véget nem érő fájdalomból, amik mindig a megfelelő pillanatban görgetik előre a sorozat cselekményét. A történet ráadásul tele van egy csomó belső bukfenccel, igazságtalansággal. Ford, a Westworld vidámpark ura simán legyilkoltatja a terveit keresztező embereket, és évtizedekig sanyargatja a vendégek szórakoztatására készült androidokat. Először azért, mert nem gondolja, hogy lehetne öntudatuk, később pont azért, hogy segítsen azt nekik kiteljesíteni. Vagy legalábbis ezt mondja magának. Felfoghatatlan mennyiségű szenvedés tapad a kezéhez. Az utolsó részben, már öregemberként szembenéz a tetteivel, belátja a tévedéseit, majd egy maga által megkomponált jelenet csúcspontján fejbe löveti magát az egyik öntudatra ébredt robottal.
Szilaj gy�ny�rnek v�ge is szilaj, L�z�ba pusztul el, mint t�z s a lőpor, Mely cs�kol�dzva hal meg. Ford�totta: Kosztol�nyi Dezső Angol nyelven: "These violent delights have violent ends And in their triumph die, like fire and powder, Which, as they kiss, consume. " Kih�lt szerelem Szerz�: William Shakespeare 1564. �prilis 26. — 1616. �prilis 23. angol dr�ma�r�, k�lt�, sz�n�sz Figyel�s Forr�s: Romeo �s J�lia 2. felvon�s, 6. sz�n Akkord Kiad� Romantikus K�telező olvasm�nyok Kedvencel�k neme: Legut�bbi kedvencel�k: Elizabeth_b, lukacsie, konyvmoly03, DaniLimbo, Angel1999, Peketrin, ritus0210, cica0413, Nileve97, VargaJulianna Az �sszes kedvencnek jel�l� ABC sorrendben...
A Léda-verseknek van egy önálló dramaturgiai fonala, így tulajdonképpen annyi dolgom volt, hogy az olvasott verseket kronologikus sorrendbe rendezzem. A darabban először, Dányi Krisztián tolmácsolásában, elhangzó vers, nem Lédának szól, hiszen jóval megismerkedésük előtt írta, hanem perdita-vers. Azért fontos ez a költemény, mert ebben fogalmazódik meg, hogy teljesen mindegy, szerelmünknek milyen az előélete, mit tett, vagy nem tett, a lényeg, hogy feltétel nélkül elfogadjon minket. Mi mindannyian ezt keressük a szerelemben. Ez volt a kiindulópontja Ady és Léda viszonyának, a költő egy mindent elsöprő szerelemre vágyott, ennek lehetőségeit akartam megjeleníteni A Léda arcaiban. Egy színész és hat táncosnő ad elő veled a színpadon. Milyen szerepekben jelentek meg az előadás alatt? Ady és Léda alakja számomra csak ürügy volt, arról akartam mesélni a tánc eszközeivel, milyen módon találunk rá a szerelemre, milyen buktatói vannak egy kapcsolatnak, illetve miért halálra ítélt egy ilyen hőfokon égő szerelem.
1/3 anonim válasza: 74% "Szilaj gyönyörnek vége is szilaj, Lázába pusztul el, mint tűz s a lőpor, " "These sudden joys have sudden endings. They burn up in victory like fire and gunpowder. " Arra, hogy intenzív de rövid életű élvezetről szó. 2017. febr. 6. 16:23 Hasznos számodra ez a válasz? 2/3 A kérdező kommentje: Azt tudom, hogy maga az idézet mit jelent, de a sorozatban mire utal ez az intenzív, de rövid élvezet? Esetleg arra, hogy a robotokat minden narratíva befejeztével újraindítják? 3/3 anonim válasza: 100% Azt hiszem eredetileg "Violent delights have violent ends", a sorozatban arra utal, hogy az emberek nagyon agresszívak voltak a parkban, ezzel szórakoztak, viszont ennek ugyanilyen agresszív következményei lehetnek, amit az évad végén láthattunk is. 2018. 18. 16:58 Hasznos számodra ez a válasz? Kapcsolódó kérdések: Minden jog fenntartva © 2021, GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Az alapvető kérdés, amibe mindig újra és újra belebotlom, a "ki alkalmazkodjon a másikhoz" kérdése. Számomra... Az ember hiába igyekszik rátalálni a pillanatra, amikor a katasztrófák sora kezdetét vette, rá kell döbbennie:... Piszkos nagy, pocsék háború lesz. A lángba boruló Balkán felperzseli Európát, az iszlám Ázsiát, és akkor a... A nyertes tudja, mi lesz a következő lépése, ha veszít, ám nem beszél erről; a vesztesnek fogalma sincs, mit tesz... A jó könyv arról ismerszik meg, hogy akárhányszor olvassuk, mindig más. Mindenki csalódást fog okozni: mindenki, akiben bízol, mindenki, akit megbízhatónak hiszel. Amikor a saját sorsukról... Ha hagyod, bármelyik szó nevetségessé válhat.
A szórakoztatás sokszor erőszakos, mert az emberek egy része szereti az erőszakot. Gladiátorok, nyilvános kerékbe törés, Fűrész XII. Érdekes téma, hogy ez miért van így, milyen hatása van az erőszak fogyasztóira, merre fejlődik majd a technikával együtt ez az ipar. Ezekkel egy picit mind foglalkozik a Westworld, de közben minden harmadik jelenetben gyönyörűen fényképezve mészárolnak le, erőszakolnak meg valakit. Egy lassan öntudatra ébredő robot az öngyilkossághoz azt az utat választja, hogy dugás közben elevenen elégeti magát egy másik robottal. Egy közepesen fontos történetszálat úgy visznek tovább, hogy különösebb ok nélkül premier plánban ronggyá vernek egy fiatal nőt. Azok írnak fintorgós történetet az emberek szórakoztatására használt erőszakról, akik hétről hétre maguk is erőszakkal kötik le, sokkolják és szórakoztatják a közönségüket. A történet – leegyszerűsítve – három android öntudatra ébredése körül forog. Ebben a témában vannak a legerősebb pillanatai a Westworldnek, de valahogy nem adnak koherens egészet a 10. rész végére.
Van benne spolier. A Trónok harcában nem hemzsegnek az összetett, sokdimenziós karakterek, a modern világ egyáltalán nem úgy működik, mint ahogy az Utopiában bemutatják. Egy sorozatnak nem kell az élet nagy kérdéseit, a világot mozgásban tartó összefüggéseket boncolgatnia ahhoz, hogy sikeres vagy élvezetes legyen. A Westworld egyik legnagyobb problémája, hogy nem csak népszerű és szórakoztató akar lenni. Egyszerre próbál felvetni egy tucat fontos kérdést arról, hogy mit jelent embernek lenni, mi a szabad akarat, hogyan formálják az emlékek a személyiséget, de a válaszok csomószor bénán sikerülnek. "These violent delights have violent ends" Az egyik leglátványosabb példa a Westworld viszonya az erőszakkal. Az idézett Shakespeare-mondat (" Szilaj gyönyörnek vége is szilaj") vagy ezerszer elhangzik minden részben. Westworld egy erőszakos vadnyugati vidámpark gazdag embereknek, ahol a kikapcsolódást az jelenti, hogy a vendégek halomra kúrják, kínozzák és gyilkolják az ő szórakoztatásukra épített androidokat.